Food Innovation

Let’s Bake – Happiness is homemade

Doelgroep:

Vrouwen vanaf 20 jaar, gepassioneerde thuisbakker, interesse in verse ingrediënten, design-georiënteerd, vrolijk en positief, open voor nieuwe smaakcombinaties.

Conceptomschrijving:

Let’s Bake is een complete bakmix uit het versschap! Consumenten gaan er meestal vanuit dat bij een bakmix alles in zit wat je nodig hebt om het product te kunnen maken, maar zo is het helaas niet. Bij elke bakmix moet je nog ingrediënten erbij kopen! Let’s Bake lost dit probleem op, door middel van het verkopen van een complete bakmix in het versschap.Alle ingrediënten zijn precies afgewogen dus je houdt achteraf niks over, behalve een lekker eindproduct. Ook wil Let’s Bake de mensen meer stimuleren om verse ingrediënten te gebruiken en meer tijd aan het bakken te besteden. Ondanks dat het een bakmix is, heeft Let’s Bake geen “kant en klare” uitstraling. Er wordt erg benadrukt dat je voor een goed en lekker eindproduct rust, tijd, passie en liefde nodig hebt. Daarom ook de oneliner “Happiness is homemade”. Alle bakmixen van Let’s Bake hebben een groentebasis (wortel, rode biet, ui), omdat dit gezien wordt als een nieuwe kanshebbende markt. Meestal wordt alleen fruit met bakken en zoete gerechten geassocieerd. Let’s Bake speelt hierop in en wil dat mensen weer meer over de ingrediënten gaan nadenken. De consument zal wel verbaasd zijn dat je van wortel heerlijk zoete en sappige cupcakes kunt maken of van ui lekkere scones voor het ontbijt!  Groenten geven ook een toegevoegde waarde aan structuur, textuur, smaak en kleur. Het maakt de bakmix en het eindresultaat net iets specialer dan een gewone bakmix.

Daarnaast sluit Let’s Bake aan bij de trend en hype van gezonde voeding. Door de groenten worden natuurlijk extra vitaminen en voedingsstoffen opgenomen en daardoor zijn de producten van Let’s Bake veel gezonder dan normale bakmixen. Mensen die met gezonde voeding bezig zijn, zijn misschien eerder geneigd  om een bakmix mét groenten te kopen dan een  zonder.

Als communicatie-uiting gebruikt Let’s Bake flyers die hergebruikt kunnen worden als postkaart om diegene te gaan uitnodigen met wie je samen wilt gaan bakken of met wie je de cakejes wilt gaan opeten. Hiermee wordt een gezellige, sociale sfeer om het merk heen gecreëerd, waardoor de consument ook meteen meer zin krijgt om het product te delen met anderen.

IMG_9484IMG_9480IMG_9482IMG_9485IMG_9490Poster_andere variantenVorderseite_1Stap 1_achterkant